Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie lokalne strony www?

Pozycjonowanie stron www należy obecnie do najskuteczniejszych metod promocji firmy. Ma ono wiele zalet – jest korzystne cenowo, przynosi satysfakcjonujące efekty i umożliwia docieranie nawet do bardzo wąskich grup docelowych. Aby pozycjonowanie przekładało się na wzrost zamówień lub zainteresowania ofertą, niezbędne jest dobranie odpowiednich fraz kluczowych, na które agencja SEO będzie promować stronę klienta w wyszukiwarce. Zdarza się, że najlepsze efekty przynosi pozycjonowanie lokalne strony. Kiedy tak się dzieje i czym charakteryzuje się taka reklama?

Pozycjonowanie lokalne – co to takiego?

Pozycjonowaniem lokalnym określa się tego rodzaju usługę SEO, która jest skoncentrowana na frazach powiązanych z terytorium, na którym działa firma klienta. Przykładowo, jeśli klientem agencji SEO jest salon kosmetyczny znajdujący się w Poznaniu, pozycjoner nie będzie promował witryny tego gabinetu na samo hasło „salon kosmetyczny”. Nie byłoby to właściwe, ponieważ tego rodzaju fraza jest zbyt ogólna i tym samym nie przełoży się na ruch organiczny cechujący się wysoką konwersją. Krótko mówiąc: co z tego, że strona odnotuje znaczny wzrost ruchu, gdy salon będzie się wyświetlał wysoko w wynikach organicznych Google na tę frazę, skoro ruch ten w dużej mierze będzie generowany przez użytkowników z innych części Polski? Stąd pojawia się konieczność doprecyzowania takiej frazy o lokalizację. W przypadku klienta, który prowadzi gabinet kosmetyczny, hasło „salon kosmetyczny Poznań” będzie znacznie bardziej trafne.

Pozycjonowanie w Poznaniu od Seodot nie różni się pod tym względem od SEO dla innych miast, a nawet regionów - najważniejsze jest bowiem nie to, z jakiej okolicy pochodzi firma, ale jaki jest zasięg jej działania

Pozycjonowanie w Poznaniu od Seodot nie różni się pod tym względem od SEO dla innych miast, a nawet regionów – najważniejsze jest bowiem nie to, z jakiej okolicy pochodzi firma, ale jaki jest zasięg jej działania. Na tej podstawie agencja SEO dobiera frazy kluczowe, na które następnie pozycjonuje stronę w wyszukiwarce. Celem jest osiągnięcie ruchu, który cechować się będzie najlepszą konwersją, a zatem kliknięcie w link do strony skłoni użytkownika do wykonania określonej czynności – np. rezerwacji usługi lub złożenia zamówienia.

W jakich branżach sprawdza się pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie na frazy lokalne sprawdza się znakomicie wszędzie tam, gdzie usługa lub produkt kierowane są do klienta przebywającego na określonym obszarze. Na ogół jest to mieszkaniec danego miasta, dzielnicy lub np. powiatu czy województwa. Nie zawsze jest to jednak główna grupa docelowa. W niektórych przypadkach – chociażby w usługach turystycznych – oferta jest kierowana do odbiorcy, który dopiero planuje odwiedzić dany obszar. W tej sytuacji pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie wywiązuje się ze swojej funkcji. Gdy bowiem turysta z innej części kraju planuje wizytę w Poznaniu i jest mu potrzebny nocleg, wysoce prawdopodobne staje się, że będzie tej informacji poszukiwał właśnie przez wyszukiwarkę Google.

Do przykładów firm, które mogą skorzystać na pozycjonowaniu lokalnym, warto zaliczyć między innymi.:

  • pensjonaty, hotele i agroturystyki
  • salony fryzjerskie, kosmetyczne, SPA
  • stacjonarne sklepy i punkty usługowe
  • warsztaty samochodowe i pomoc drogową
  • placówki edukacyjne i szkoły jazdy

Jakie zalety ma pozycjonowanie lokalne dla małej firmy?


Prócz oczywistej zalety, jaką jest skuteczność, pozycjonowanie lokalne może się pochwalić wieloma innymi atutami. Należą do nich przede wszystkim cena i szybkie efekty. O ile pozycjonowanie na frazy ogólne wymaga od agencji SEO bardzo dużego nakładu pracy i tym samym środków, o tyle pozycjonowanie lokalne, dzięki niższej konkurencyjności fraz kluczowych, jest po prostu tańsze. Ponieważ konkurencja do fraz lokalnych jest mniejsza niż w przypadku fraz ogólnopolskich, takie pozycjonowanie przynosi też szybsze efekty. To ważne, zwłaszcza dla przedsiębiorcy, który do tej pory nie pozycjonował strony i zależy mu na jak najszybszym zwiększeniu swojej widoczności w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie lokalne umożliwia przedsiębiorcy dotarcie z ofertą firmy dokładnie do tych grup odbiorców, na których mu najbardziej zależy. Świetnie widać to na przykładzie dużych miast, jak Poznań lub Warszawa, gdzie firma może promować swoje produkty lub usługi w powiązaniu z konkretnymi nazwami dzielnic. To bardzo istotne, zwłaszcza w przypadku branż, o których wiadomo, że przyciągają przede wszystkim klientów mieszkających po sąsiedzku. Dobra agencja SEO dołoży starań, by pomóc przedsiębiorcy w dobraniu dokładnie takich słów kluczowych, które mogą się przełożyć na zwiększenie zainteresowania jego ofertą i błyskawiczną maksymalizację zysków.