Czym jest SEO? Kto się tym zajmuje?

Jak działa SEO?

Wyobraź sobie, że przeprowadziłeś się do nowego miasta. Nie znasz tutaj nikogo, nie wiesz, gdzie iść do najlepszego fryzjera. Myślisz, że z pomocą może tutaj przyjść Ci internet. Wpisujesz w wyszukiwarkę „fryzjer w Poznaniu”. Na liście pojawia się kilka salonów w Twojej okolicy. Czemu niektóre salony wyświetlają się wyżej na liście wyszukiwań, a inne na drugiej lub kolejnej stronie? Taki stan rzeczy spowodowany jest prawdopodobnie dzięki dobrej agencji SEO, która zajmuje się pozycjonowaniem strony, którą widzimy najwyżej w wynikach wyszukiwania.

Czym dokładnie jest SEO?

SEO to rodzaj marketingu, który polega na takim pisaniu treści dla stron internetowych, aby te jak najlepiej odpowiadały wpisanej przez Ciebie w wyszukiwarkę frazie. Mówiąc prościej, jest to rodzaj sposobu optymalizacji stron internetowych z myślą o wyszukiwarkach. Pozycjonowaniem może zajmować się copywriter — freelancer lub agencja SEO (taka jak ta np.: seodot.com.pl).

Czym zajmuje się osoba pozycjonująca strony?

Pozycjoner stron internetowych — tak potocznie nazywa się specjalistę z dziedziny SEO. Każda osoba, która zdecyduje się związać swoją przyszłość zawodową z pozycjonowaniem, powinna znać podstawy funkcjonowania wyszukiwarek internetowych. Poza znajomością podstaw obowiązkiem SEO copywritera jest także śledzenie zmian algorytmów, aby jak najlepiej dopasować swoją pracę w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników.

Praca pozycjonera to przede wszystkim pisanie treści, które zawierają jak najwięcej słów kluczowych, jednak należą do niej również inne zadania, takie jak wprowadzanie różnego rodzaju zmian wizualnych strony internetowej. Dobra agencja SEO zaproponuje Ci wiele opcji, dzięki którym Twoja strona pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Marketing a SEO

Optymalizację stron internetowych, którą zajmują się agencje SEO, można bez wahania nazwać pewnego rodzaju marketingiem. Wszystkie działania, które mają na celu promocję produktu lub usługi to marketing, dlatego SEO jak najbardziej zalicza się do tej grupy, ponieważ znacznie podnosi widoczność strony w internecie. Jest to świetny, nowoczesny sposób na docieranie do potencjalnych klientów w internecie.