Czy warto zainwestować w pozycjonowanie stron?

Skuteczne pozyskiwanie klienta jest jednym z ważniejszych wyzwań, jakie stoją przed firmą – niezależnie od sektora, w jakim działa. W dobie smartfonów i stałego dostępu do Internetu większość działań promocyjnych i reklamowych przeniosła się właśnie do sieci – takie rozwiązanie jest tańsze, skuteczniejsze i z pewnością bardziej ekologiczne niż drukowanie papierowych materiałów. Pozycjonowanie stron jest jednym z głównych czynników, które decydują o popularności danej firmy w Internecie. Jakie korzyści niosą dla przedsiębiorcy takie usługi?

Jaką przewagę ma pozycjonowanie nad innymi formami reklamy?

Pozycjonowanie stron, czyli popularne SEO (od search engine optimization), to zaawansowany marketing, który ma za zadanie podnieść pozycję danej witryny w wyszukiwarce, ze szczególnym uwzględnieniem Google. Dobrze wypozycjonowana strona firmowa lub sklep internetowy pojawia się w czołówce wyników organicznych, jakie są prezentowane przez wyszukiwarkę po wpisaniu określonej frazy. Pozycjonowane frazy muszą być powiązane z profilem firmy, jej usługami i – bardzo często – z lokalizacją. Jeśli pozycjonujemy stronę małej gastronomii z Wrocławia, która specjalizuje się w daniach azjatyckich, szczególnie atrakcyjne będą frazy takie jak: „kuchnia chińska Wrocław” i „bar chiński Wrocław”. Gdy natomiast pozycjonowania wymaga salon kosmetyczny w Kołobrzegu, to właśnie z tymi usługami i tą lokalizacją będą związane pozycjonowane hasła.

No dobrze, ale co z tego wynika? To bardzo proste: pozycjonowanie stron pozwala docierać dokładnie do tej grupy klientów, którzy szukają określonych produktów lub usług w danej lokalizacji. Skuteczności tej metody nie da się porównać właściwie z niczym innym, ponieważ taka forma jest nieinwazyjna i potencjalny klient nie pozostaje na nią obojętny – wręcz przeciwnie – sam dokonuje starań (wpisuje dane frazy w wyszukiwarkę), by dotrzeć do naszej oferty.

Jaki jest przepis na skuteczne pozycjonowanie stron?


Nie ma jednej uniwersalnej recepty na wypozycjonowanie strony internetowej, są jednak pewne wskazówki (wytyczne Google), którymi warto kierować się podczas podejmowania działań SEO. Doświadczona agencja SEO, będąca certyfikowanym partnerem Google, doskonale zdaje sobie sprawę, jak maksymalnie wykorzystać potencjał danej strony, by pojawiła się ona wysoko w wynikach organicznych na kluczowe dla siebie frazy. Bardzo pomaga w tym profesjonalny audyt strony, a także działania wspomagające pozycjonowanie, takie jak chociażby:

  • optymalizacja witryny
  • zapełnianie strony unikalną treścią
  • odpowiednie nasycenie strony słowami kluczowymi.

Dla uzyskania najlepszych efektów warto połączyć pozycjonowanie stron z reklamą Google Ads, która pozwala promować stronę lub sklep online nie tylko w wynikach sponsorowanych wyszukiwarki, ale również w sieci partnerskiej, w tym na Youtube, co daje ogromne możliwości dotarcia do nowych klientów i zwiększania rozpoznawalności marki.

O ile na efekty, jakie daje pozycjonowanie stron, trzeba troszkę poczekać, o tyle reklama Google Ads jest widoczna od razu po ustawieniu i opłaceniu kampanii. To ogromna zaleta, zwłaszcza dla przedsiębiorców stawiających swoje pierwsze kroki w Internecie – pozwala bowiem właściwie natychmiastowo dotrzeć do ogromnej grupy klientów docelowych bardzo niewielkim kosztem. Dobra agencja SEO pomoże zarówno wypozycjonować stronę w wynikach organicznych, jak i ustawić profesjonalną kampanię Google Ads, która będzie się cechowała odpowiednią konwersją. Takie holistyczne działanie w sieci sprawi, że firma może w szybkim czasie zwiększyć, a nawet zwielokrotnić swoje dochody i wypłynąć z ofertą na szersze wody.